Czego potrzebujemy?
Kolorowych kartek, nożyczek i słomki
Co i jak?
1. Wycinamy z zielonej kartki trawę - to nasza łąka.
2. Za pomocą słomki zakręcamy źdźbła trawy.
3. Wycinamy kolorowe kwiatki.
4. Słomką przenosimy kwiaty na łąkę.
O czym trzeba pamiętać?
Do buzi wkładamy maksymalnie dwa centymetry słomki. Dziecko nie może zagryzać zębami słomki. Jedną ręką powinno podtrzymywać słomkę.
Dobrej zabawy ;)

IMG 20200319 190916

Dlaczego zaangażowanie rodzica w terapię jest ważne?
Terapia logopedyczna zazwyczaj odbywa się raz w tygodniu i trwa ok. pół godziny. To czas, kiedy logopeda ćwiczy z dzieckiem nowe umiejętności lub utrwala te wcześniej nabyte (np. ćwiczy prawidłowy sposób połykania, wymowę konkretnej głoski, ćwiczy umiejętności komunikacyjne). Jednak to rodzic spędza z dzieckiem najwięcej czasu i ma możliwość przenosić te umiejętności do codziennego życia. Logopeda w czasie terapii pokazuje dziecku i rodzicom w jaki sposób należy ćwiczyć, ale jej efektywność zależy od tego czy prezentowane ćwiczenia będą powtarzane w domu.
Drodzy Rodzice, warto poświęcić chociaż 10 minut dziennie na ćwiczenia logopedyczne. A co konkretnie możecie zrobić?
- wykonujcie ćwiczenia zadane przez logopedę – nawet jeśli „odrobiliście” zadanie w zeszycie, spróbujcie ćwiczony materiał włączyć w Wasze codzienne zabawy
- gimnastykujcie buzię i język
- dbajcie o to w jaki sposób mówicie do dziecka (to Wy jesteście dla dzieci pierwszym wzorem także jeśli chodzi o mowę)
- czytajcie z dziećmi, opowiadajcie
- ćwiczcie motorykę małą (sprawność rąk pośrednio wpływa na rozwój mowy) – bawcie się ciastoliną, wycinajcie, nawlekajcie koraliki itp.

Przykładowe ćwiczenie buzi i języka:
- kląskanie – udajemy biegnącego konika
- parskanie – konik zmęczył się bieganiem i mocno parska wargami
- malowanie – malujemy językiem sufit, czyli podniebienie (koniecznie wybierzcie kolor farby), a może potem domalujecie jeszcze kropki lub paski?
- balony – nabieramy powietrze do policzków, chwilę przytrzymujemy i mocno wypuszczamy
- liczenie zębów – dotykamy językiem wszystkich zębów po kolei i sprawdzamy czy są na miejscu
- przyklejanie języka – próbujemy przykleić cały język do podniebienia i chwilę go przytrzymać
- całuski – wargi układamy w mocny dzióbek i wysyłamy całuski
- rybki – wargi układamy w kółeczko, które na zmianę zmniejszamy i zwiększamy
Te ćwiczenia dobrze jest wykonywać przed lustrem, aby dziecko miało kontrolę wzrokową nad swoimi ruchami, a także aby widziało w jaki sposób ćwiczenia wykonuje dorosły.